Lång förmiddag/eftermiddag

Idag har man hunnit gjort mycket innan klockan slog två. Jag tränade Snowblaze så fort jag vaknat och gjort mina sysslor i stallet. Han verkade ganska seg idag så jag bestämde mig därför att ta med honom när jag skulle till Observatoriet utanför Valedale. Vi tog stigen norr om Silverglade i en lugn takt, det var skönt väder idag och mysigt att rida. Efter att pratat med Mario och hjälp han med sitt problem tänkte vi ta en tur förbi Firgrove och hälsa på familjen. Vi korsade Valedale byn och tog bergspasset till Firgrove. Min kära mor blev väldigt chockad över besöket och skulle direkt börja med middag som hon kunde bjuda på. Så länge gick jag för att kolla på hästarna som just nu är på marknad i byn. Jag måste säga att jag är förälskad i Morgan fuxen och funderar starkt på att köpa honom, det är en kamp mellan han och det svarta engelska fullblods stot. Nu ska jag äta middag och röra mig hemåt ! 
Ciao ~
 
 
 




 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kailey Moonborn

En blogg där man möter Jorvik som man aldrig gjort förut, genom noveller!

RSS 2.0